Vilkår og handelsbetingelser for køb via www.denparts.dk 

Denparts ApS er en dansk webshop, hvor du kan købe nye, brugte og renoverede reservedele og udvalgte tilbehørsartikler til flere forskellige bilmærker. 

Vi tilbyder 30 dages returret, fra det øjeblik du modtager varen. Alle omkostninger til returnering afholdes af dig, som kunde. og gratis fragt for pakker på op til 3 kg til alle lande i Europa. 

Vi sender som udgangspunkt varer 3-5 gange om ugen. Du er velkommen til at afhente dine varer hos Autocentrum Aars indenfor værkstedets normale tidsrum i hverdage. I ferieperioder kan der være længere leveringstid, som f.eks. i sommerferien.

Virksomhedsinfo og kontakt

Denparts ApS
Industrivej 2
9600 Aars
Danmark
CVR: 35415866
Telefon: +45 21770305
E-mail: salg@denparts.dk

Kontaktpersoner:
Erland Knudsen, Indehaver af Denparts ApS
Martin Krøjmand, Værkstedschef hos Autocentrum Aars

Betaling på webshoppen

Vi accepterer Dankort, eDankort, Visa, Visaelectron, Maestro, MasterCard, AmericanExpress, JCB og MobilePay. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (SecureSocketsLayer) og er helt sikre. For øget sikkerhed anvender vi også 3D Secure. Denparts ApS opkræver ikke kortgebyrer for betaling via disse kort. Alle transaktioner håndteres af Pensopay A/S og deres godkendte udbydere.

Vi hæver først beløbet for din ordre på dit kort eller via MobilePay, når varen afsendes fra vores lager. Ved evt. dellevering trækker vi kun det beløb, der svarer til den faktiske dellevering. Vi tager forbehold for pris-og tastefejl på hjemmesiden/webshoppen www.denparts.dk og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en fejl af denne type. Annulleres din ordre vil du modtage en besked fra vores personale.

Finansiering af via ViaBill

Du kan finansiere dit køb for op til 2.000 kr. via ViaBill. Det månedlige afdrag hos ViaBill udgør 1/10 af den til en hver tidværendekreditsaldo, men du kan manuelt foretage større indbetalinger. Forfaldsdag for det månedlige afdrag er hver 30. dag fra betaling af det første afdrag, som forfalder på tidspunktet for afsendelse af varen. Det vil sige, hvis du eksempelvis foretager en transaktion, hvor betaling af det første afdrag sker den 10. november, forfalder betaling af det næste afdrag den 10. december. Vælger du at finansiere dit køb via ViaBill, accepterer du betingelserne hos ViaBill, som du finder her>> Denparts ApS assisterer ikke med rådgivning om finansiering af køb.

Fragt og levering i Danmark

Behandlingstiden for nye ordrer forventes at være på 1-3 hverdage fra ordrebekræftelse til overdragelse til transportør. Levering sker i Danmark typisk via GLS eller DAO, efter eget ønske. Når pakken har forladt lageret hos Denparts ApS, er den forventede leveringstid på 1-3 hverdage for leveringer til Danmark. Du kan vælge mellem følgende leveringsmuligheder i Danmark:

  • GLS Pakkeshop 0 kr.
  • DAO hjemmelevering: 0 kr.
  • Afhentning hos Autocentrum Aars: 0 kr.

Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering om, hvilken pakkeshop du  kan hente pakken i. Vi leverer pt. ikke til lande udenfor Danmark. Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med din ordrebekræftelse og kontakte os senest 24 timer efter udleveringen af dine varer, hvis ordren er mangelfuld eller varen er defekt.

Fragt og levering til lande udenfor Danmark

Vi leverer varer til alle EU lande. 

Fragtpriser til alle EU lande:

  • 0-3 kg: 0 kr.
  • 3-4 kg: 75 kr.
  • 5-7 kg: 125 kr.
  • 8-10 kg: 150 kr.
  • 11-15 kg: 175 kr.

Vi anvender den billigste transportør, som Shipmondo tilbyder på tidspunktet for afsendelsen. Den forventede leveringstid til lande udenfor Danmark vil typisk være på mellem 4 og 8 hverdage.

Transportskader

Vi opfordrer dig til, at du tjekker varen/pakken for transportskader, inden du kvitterer for modtagelsen. Ved skade på en vare anbefaler vi, at du gør indsigelse overfor transportfirmaet på stedet. Som forbruger er du selv forpligtet til at gøre indsigelse overfor transportøren. Jo hurtigere du reklamerer, jo nemmere er det for dig at bevise, at der er tale om en transportskade og ikke en skade, der er sket i din egen varetægt. 

Denparts ApS hæfter ikke for transportskader. Ansvaret overgår til transportøren, i det øjeblik Denparts ApS har afleveret pakken hos indleveringsstedet, eller transportøren har afhentet varen hos os.

Afhentning af varer i Aars

Som en ekstra service har vi valgt, at du kan afhente dine varer hos Autocentrum Aars, så du kan spare fragten. Du kan afhente dine varer på hverdage indenfor værkstedets åbningstid.

Bemærk, at du kun kan afhente dine varer, når du har modtaget besked om dette i din indbakke. Du skal altså notere i din ordre, hvis du ønsker at afhente dine varer personligt.

Ved udlevering af varer skal du kunne fremvise kvitteringen for dit køb, hvor vi kan aflæse vare nr., ordre nr. m.m. Det er i orden at du fremviser den i elektronisk form, som f.eks. via din telefon.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret på fabriksnye dele. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, som f.eks. kan opstå i forbindelse med montering af en reservedel eller lignende. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden for 1 måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger for returnering.

Vi anbefaler, at du benytter vores retursystem. Husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Defekte varer skal vedlægges en fyldestgørende udfyldt reklamationsformular, som du kan finde i PDF-format her >>

Som privatkunde hos Denparts har du 2 års reklamationsret jvf. den danske købelov.

Vi modtager ikke breve og pakker uden omdeling eller trackingnummer, eller breve og pakker sendt pr. efterkrav. Returneringer kan som udgangspunkt kun foregå ved at sende varerne til os med posten. Ønsker du at returnere defekte varer i tidspunktet for udlevering hos Autocentrum Aars, skal dette være aftalt via mail først. Du kan kontakte os på salg@denparts.dk, hvis du ønsker at benytte dig af denne mulighed. Skriv ”Reklamation” i emnelinjen på din mail.

Reklamationsvarer sendes til: 

Denparts ApS
Industrivej 2
9600 Aars
Danmark
CVR: 35415866
Telefon: +45 21770305
E-mail: salg@denparts.dk

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis din samlede ordre leveres i flere omgange, træder fortrydelsesretten i kraft i det øjeblik, du har modtaget din sidste vare/levering.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os skriftlig besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på salg@denparts.dk,  eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du kan finde her >> I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Det forkorter sagsbehandlingstiden, hvis du udfylder vores egen returformular og lægger den i pakken, som du returnerer til os.

Annulleres dit køb, før ordren afsendes, behøver du ikke udfylde formularen. Ønsker du at fortryde din ordre, før vi afsender ordren, skal du sende os en besked på salg@denparts.dk. Efter vores modtagelse af fortrydelsesformularen skal vi have modtaget varen senest 30 dage herefter. Vi anbefaler dig altid at sende varer retur til os hurtigst muligt efter fortrydelse, samt at du udfylder fortrydelsesformularen fyldestgørende, for at undgå eventuelle forsinkelser i tilbagebetalingen.

Ansvaret for varens stand påhviler dig som kunde, fra modtagelse hos dig eller udleveringsstedet til endelig returnering til Denparts ApS. Dette gælder både skader på varen og bortkomst under dens vej retur til os.

Returnering ved fortrydelse af køb

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen, fra det tidspunkt den er leveret hos dig. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på, at du kan få alle pengene retur, anbefaler vi, at du returnerer varen i original emballage. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. 

Varetyper, som er undtaget fortrydelsesretten

  • Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Varer, som ikke kan sælges på normale vilkår efter returnering, hvis den originale emballage brydes, og produktet har været afprøvet eller monteret
  • Plomberede eller forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Dette gælder f.eks. bilplejeprodukter

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Plomberede eller forseglede varer, som ikke er beregnet til konsumering, kan have en 100 % værdiforringelse ved brud på plombering. Hvis en vare er forseglet eller plomberet, oplyser vi det altid direkte i produktbeskrivelsen på webshoppen.

Varens stand, når du sender den retur

Du kan som udgangspunkt prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug eller montere reservedelen på et køretøj. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet det beløb, du har indbetalt til Denparts ApS. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig. Du skal selv afholde udgiften for returfragten, når der er tale om returnering, hvor fortrydelsesretten anvendes. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Vi modtager hverken breve eller pakker uden omdeling, eller breve og pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes retur til: 

Denparts ApS
Industrivej 2
9600 Aars
Danmark
CVR: 35415866
Telefon: +45 21770305
E-mail: salg@denparts.dk

Klagemuligheder

Er du mod forventning ikke tilfreds med din vare, kan du klage til os, hvor vi vil tage stilling til din henvendelse hurtigst muligt. For at få din klage håndteret hurtigst muligt, anbefaler vi, at du tager billeder af varen, du vil klage over, og medsender dem i din mail til os, på salg@denparts.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg  Nævnenes Hus >> Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal, som du kan læse mere om her >>

Håndtering af persondata ifm. køb via webshoppen

For at du kan handle i webshoppen hos Denparts ApS, har vi brug for følgende oplysninger, når du afgiver en ordre:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig og for at kunne yde kundeservice. Personoplysningerne registreres hos Denparts ApS og opbevares i fem år jvf. regnskabsloven i Danmark. Herefter slettes oplysningerne, når vi ikke længere har noget formål med at opbevare dem. Den dataansvarlige på www.denparts.dk er Denparts ApS.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder, så vidt det er muligt, kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand, og du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger om dig vi behandler.

Som registreret hos Denparts ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne ikke er korrekte, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os på salg@denparts.dk, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Download standardfortrydelsesformular her >>

Dette dokument er opdateret den 26-05-2023.

Indkøbskurv
Scroll to Top